Geskiedenis Podcasts

Is daar 'n voorbeeld van 'n monarg wat vermoedelik dood is, maar terugkeer nadat die erfgenaam na die troon opgevaar het?

Is daar 'n voorbeeld van 'n monarg wat vermoedelik dood is, maar terugkeer nadat die erfgenaam na die troon opgevaar het?

As daar ooit 'n monarg was, is dit verkeerdelik vermoedelik dood, miskien verdwyn dit vir baie maande, verkeerdelik gedink dat dit in die geveg geval het, ens. Die ou monarg word egter uiteindelik ontdek dat hy nie dood is nie en keer terug huis toe.

Is daar 'n opgetekende voorbeeld van hierdie gebeurtenis? Hoe is hierdie ietwat netelige situasie opgelos, aangesien u effektief twee monarge gelyktydig sou hê, albei gekroon?

Die vraag "Het 'n erfgenaam die land ooit laat glo dat die huidige heerser gesterf het om die troon oor te neem?" is soortgelyk, maar die voorbeelde wat daar gegee word, pas nie by my maatstaf om twee monarge te hê nie. Die sameswerings wat in die vraag bespreek is, was óf onsuksesvol óf was suksesvol, maar die regmatige heerser is in elk geval kort daarna oorlede.

Verduideliking: ek gebruik die term "bekroon" omdat dit 'n objektiewe kwalifikasie is ('n persoon is gekroon of nie). Dit bied 'n objektiewe maatstaf vir die vraag en vermy situasies soos "wel, Bob V sou tel, hoewel tegnies niemand hom koning noem nie omdat sy pa Bob IV nie dood is nie, maar Bob V was beslis in beheer, soos hy getoon het deur Bob te hê IV uitgevoer na sy verrassende terugkeer; daarna het mense Bob V koning genoem. "


Ek kan aan een voorbeeld dink. Tamar, die magtige koningin van die konings van Georgië (omstreeks 1160-1213), trou as haar tweede man David Soslan uit Alania (wat later volgens bronne ook lid was van die Bagrationi-dinastie, haar pa se 4de neef).

Hulle kinders was 'n seun met die naam George (1191-1223) en 'n dogter met die naam Rusudan (ongeveer 1194-1245).

George het van 1213-1223 koning van die konings geword George IV van Georgië. Hy is jonk dood en het 'n jong seun met die naam David (1215-1270).

George se suster Rusudan word koningin van die konings in 1223. Sy trou met Ghis ad-Din, lid van die Moslem Seljuk dinastie. Hulle kinders was David (1225-1293) en Tamar († 1286). Uit vrees dat haar neef David die troon sou opeis, het Rusudan hom in die gevangenis laat sit in die hof van haar skoonseun, sultan KayKhusraw II, eggenoot van Tamar. Rusudan het haar seun, David, na die hof van haar owerste, die Mongoolse Grote Khan van Khans, gestuur om as die heerser van Georgië aangestel te word. Tamar is dood terwyl David weg was.

David, seun van George, is in 1242 vrygelaat. In 1246 het die Georgiese edeles, in die oortuiging dat David seun van Rusudan in 1244 gesterf het, David se seun van George gekies as die nuwe koning van die konings, David VII Ulu. David VII Ulu is na die hof van die Great Khan of Kans gestuur vir amptelike erkenning en is daar vir vyf jaar gehou en sy neef David daar ontmoet. Hulle is aangestel om as gesamentlike monarge te regeer. So word David, die seun van Rusudan, David VI Narin. En die verhoudings tussen die gesamentlike heersers en hul afstammelinge was natuurlik ingewikkeld.

Aan die ander kant is daar baie voorbeelde in die geskiedenis toe iemand na 'n plek gekom het en beweer het dat hy 'n monarg was wat vermoedelik gesterf het en die troon wou "terugneem". Dit lyk asof elke keer as 'n monarg op tragiese, dramatiese of geheimsinnige wyse of op 'n verre plek gesterf het, iemand opdaag wat beweer dat hy of sy hom is.

Sulke eisers word deur historici byna altyd as bedrieërs beskou, en word gewoonlik beskryf as die vals persoon wat hulle beweer het.

Hier is 'n skakel na 'n lys van vals eise oor koninklike erfenis.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_impostors#False_royal_heritage_claims [1]

Die lys is natuurlik baie onvolledig.

Nog 'n paar Middeleeuse voorbeelde van bedrieërs is op bladsy 36 van The Atheist's Bible: The Most Dangerous Book That Never Existed, Georges Minois, 2012, die stelling wat in die tydperk 1300 tot 1500:

Bedrieërs was oral: 'n valse Baldwin IX, 'n valse Alfonso I, 'n vals Fredrick II, 'n valse Henry V, 'n vals Conradin, 'n valse Edward II, 'n valse Richard II, 'n valse Valdemar II, 'n valse Warwick, 'n valse York , 'n valse Jeanne d'Arc, vals pouse en selfs 'n valse vroulike pous Joan.

Ek kan byvoeg dat daar moontlik twee bedrieërs was wat beweer dat hulle koning Olaf (1370-1387) II van Denemarke en IV van Noorweë was, een in 1402 en een in 1387 of 88.

Die een in 1402 is redelik bekend:

http://www.executedtoday.com/2008/09/28/1402-false-olaf-iv-michaelmas/[2]

Die vals Olaf van 1387 of 1388 word genoem in Die Middeleeue: Dictionary of World Biography, volume twee, 1998, bladsy 627:

'In Noorweë het 'n ontevrede faksie berig dat Olaf nie dood is nie. Die bedrieër het die kroon geëis en volgelinge gekry deur inligting bekend te maak wat slegs Olaf of Margaret kon weet. Margaret het haastig na Noorweë gekom en bewys dat die bedrieër die seun van Olaf se verpleegster was deur te wys dat hy nie 'n groot vrat op sy rug het nie. Die vals Olaf is gemartel en op die brandstapel verbrand. ”

https://books.google.com/books?id=aBHSc2hTfeUC&pg=PA627&lpg=PA627&dq=margaret%2Bof%2Bnorway%2Bimposter%2Bburned%2Bat%2Bthe%2Bstake&source=bl&ots=qNCqy6KGbn&sig=ACfU3U3MoaOQKtFTpuLePz_XRJlG6CHuZg&hl=en&ppis=_c&sa=X&ved=2ahUKEwjc3IyAm8PnAhUsuVkKHfdUDtMQ6AEwD3oECA8QAQ# v = onepage & q = margaret%2Bof%2Bnorway%2Bimposter%2Bburned%2Bat%2Bthe%2Bstake & f = false [3]


Die verskillende vals Dmitrië wat tydens die tyd van moeilikheid in Rusland verskyn het na die dood van Iwan die Verskriklike is waarskynlik die bekendste voorbeelde.

Die ware Dmitri, die jongste seun van Ivan die Verskriklike, sterf (dink ons) in 1591 in die terugtog van sy moeder in Uglich. Daar word dikwels aanvaar dat Boris Godunov, wat die troon bestyg het toe Dmitry se broer Feodor dood is, die negejarige seuntjie laat vermoor het.

Valse Dmitry I was moontlik 'n buite -egtelike seun van 'n Poolse koning, maar hy beweer dat hy Dmitry is, wat uit Uglich uitgehaal is deur sy moeder, wat Godunov se skuif verwag het. Godunov was uiters ongewild. Ondersteun deur Pole-Litaue, het 'Dmitry' 'n leër bymekaargemaak, en in 1605 was hy gereed om Moskou en die troon in te neem toe Godunov sterf. Die bewind van "Dmitry" het egter net 'n jaar geduur. Hy is in 1606 vermoor toe 'n skare die Kremlin binnestorm nadat 'n gerug versprei is deur sy uiteindelike opvolger Vasily IV dat "Dmitri" Rusland tot Rooms -Katolisisme sou laat bekeer. (Volgens oorlewering is sy oorskot in 'n kanon gestop en wes na Pole geskiet.)

Valse Dmitri II verskyn in Pole, waar die weduwee van Valse Dmitri I hom as haar oorlede man geïdentifiseer het. Hy versamel 'n ander leër en was gereed om Moskou in 1610 in te neem toe die Poolse kontingent van sy leër hom verlaat het vir hul koning Zygmunt III, wat besluit het om die Russiese gebied te annekseer, en sy seun Władysław die tsaar te maak. (Maar nie voordat hy die vader van Mikhail Romanov as die aartsvader van Moskou aangestel het nie). 'Dmitry' vlug na die Don -Kosakke en verower baie Suid -Rusland voordat 'n ontevrede beampte 'Dmitry' dronk raak ná 'n partytjie, hom weglei en skiet.

(Intussen het sommige bojare aangedui dat hulle Władysław sou ondersteun as hy hom tot Ortodoksie bekeer, maar Zygmunt het dit nie gehad nie. Die Poolse besetting van Moskou eindig in 1612).

Maar dit was nie verby nie! Nog 'n bedrieër verskyn in 1611, ontvang weer ondersteuning van die Kosakke, en word (in Pskov) in 1612 tot tsaar uitgeroep. Maar dit duur nie lank nie: hy moes vlug en word gevange geneem, na Moskou geneem en vermoor. Of dit nou deur die Poolse garnisoen of deur die Russe wat hulle beleër, is onduidelik.

Hierdie mag die einde daarvan wees, of dit mag nie wees nie. Die gekoppelde Wikipedia -artikel bevat een van die snaakste dinge wat ek ooit in Wikipedia gelees het: 'Sommige mense voer aan dat die vals Dmitri IV net die vals Dmitri III is as gevolg van 'n swak rekordhouding'. Dit kan egter net 'n grap wees wat iemand in Wikipedia geredigeer het.

Aan die einde is die 16-jarige seun van die aartsvader wat deur die valse Dmitri II grootgemaak is, tot tsaar Michael verkies, met die begin van die Romanof-dinastie wat (moontlik het) tot 1918 geduur het.

Dit gebeur tydens 'n paar ander Russiese opvolgingskrisisse, soos toe Pugachev 'n opstand teen Katarina die Grote gelei het, wat beweer dat sy haar vermoorde eggenoot Peter III was. Maar Vals Dmitri, ek was die enigste een wat eintlik op die troon sit.


Die verhaal van die Valse Waldemar (der falsche Waldemar in Duits) is ietwat in ooreenstemming met die ander antwoorde, alhoewel met 'n gelukkige einde.

'N Saak met 'n werklike 'n monarg - alhoewel nie een wat vermoedelik dood is nie - sou dié van die Zhengtong -keiser van die Chinese Ming -dinastie wees. Hy is deur die Mongole gevange geneem en 'n opvolger is gekroon. Toe die Mongole hom 'n paar jaar later terugbesorg, was hy in die gevangenis en kon hy slegs deur 'n sameswering van die paleis na die troon terugkeer.

'N Ander meer tipiese geval is die van Thomas die Slaw wat blykbaar beweer het dat hy die vermoorde Oos -Romeinse keiser Konstantyn VI was.